Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja opintopolun mukaan.
OPE_Aktiviteetti OPE_Aktiviteetti
Lähiopetus
HUOM:!
Opiskelijaomavastuu kurssilla on 100€.
Englanti
01.01.2021 - 21.03.2021
Business
OPE_Aktiviteetti OPE_Aktiviteetti
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.01.2018 - 31.07.2021
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kirsi Huotari
Etäopetus
Suositeltava verkkomateriaali mm.
Aalto, T. & Uusisaari, M.Y. 2011. Löydy – brändää itsesi verkossa.
Hietanen, A., Kivi, M-L, Piitulainen, M-L & Ruotsalainen, A-L. 2011. Personal Learning Environment (PLE) Henkilökohtainen oppimisympäristö.
Tolvanen, V., Laine, M. & Kurvinen, J. 2017. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent.
Lisäksi muu opettajan osoittama materiaali Moodlessa
1. vuosi: lähiopetus, itsenäinen työskentely ja verkko-opinnot
2. ja 3. vuosi: verkko-opinnot ja itsenäinen työskentely
Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.
1. opintopiste: henkilökohtaisen oppimisympäristön luonti ja verkkokeskusteluun osallistuminen
2. opintopiste: video-cv:n / videohakemuksen / PLE:n esittely videona
3. opintopiste: LinkedIn-profiilin laadinta
Suomi
01.08.2018 - 31.12.2021
Aktiviteettimatkailu
Kirsi Huotari
Opintojakson voi suorittaa omaan opintopolkuun soveltuvalla aikataululla.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
2 op
Hylätty/Hyväksytty
Mahdollisuus suorittaa itsenäisesti
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtävät on mahdollista suorittaa omalla aikataululla.
Kokonaisaika 80 tuntia (lähiopetus noin 10 h ja itsenäinen työskentely noin 70h)
1 op / vuosi (2018 1op, 2019 1op ja 2020 1 op)
1. op: henkilökohtainen oppimisympäristö ja henkilöbrändäyksen perusteet
2. op: video-cv / videohakemus / PLE:n esittely videona
3. op: LinkedIn-profiili
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 21.03.2021
Business
Liisa Paavola, Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Mikkonen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 21.03.2021
Business
Liisa Mikkonen, Perttu Huusko
Matkailualan koulutus, Liiketalouden koulutusohjelma, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Ari Afflekt
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Ari Afflekt
Matkailualan koulutus, Liiketalouden koulutusohjelma, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Erja Karppinen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Erja Karppinen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Kaisa Enticknap-Seppänen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kaisa Enticknap-Seppänen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Erja Karppinen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Erja Karppinen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Katja Salminen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Katja Salminen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Erja Karppinen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Erja Karppinen, Kaisa Enticknap-Seppänen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Kaisa Enticknap-Seppänen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kaisa Enticknap-Seppänen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Kaisa Enticknap-Seppänen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Enticknap-Seppänen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kaisa Enticknap-Seppänen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kaisa Enticknap-Seppänen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Sari Pyykkönen
Lähiopetus
Suomen Punainen Risti ,nettisivusto
Luento
Opetuskeksutelu
Harjoittelu
Suomi
01.01.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Sari Pyykkönen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Hylätty/Hyväksytty
Ei tenttiä
1 op 27h ,läsnäolo 16h, itsennäinen opiskelu 11 h /EA I ja EA II,syksy 2020
1. kerta (4h) 8.11 klo 1230-1545 lk 121
Kurssin avaus ja käytännön järjestelyt, opintojen sisältö, työtavat, arviointi
Toiminta onnettomuuden sattuessa
Tajuttomuus ja ensiapu
Peruselvytys + PPD(aikuinen, lapsi, vauva, hukkunut)
Harjoittelu
2. kerta (4h) 9.11 klo 1000-1400 lk 126
Hengitysvaikeudet
Verenkierron häiriöt, sokki
Sairaskohtaukset
Harjoittelu
3. kerta (4h) 14.12 klo 800-1130 lk 174
Haavat
Murtumat
Nivelvammat
Harjoittelu
4. kerta (4h) 15.12 klo 800-1130 lk 174
Palovammat
Myrkytykset
Loppuharjoitus
Kurssin lopetus
ea II kurssi syksy 2020 / 1 op
EA II,syksy 2020
1.kerta (4h) 4.9
Ensiavun taktiikka: Auttaminen liikenneonnettomuudessa (monipotilastilanteessa luokittelu).
Elvytystapahtuma: aikuisen peruselvytys (PPE-D), leikki-ikäisen elvytys (PPE), vauvan elvytys (PPE).
Verenvuodot (sisäinen ja ulkoinen), sisäelinvammat ja sokki.
Vierasesine hengitysteissä, ensiapu: aikuinen, leikki-ikäinen, vauva.
2.kerta (4h) 1.10
Ensiapu sairauskohtauksissa, kertaaminen.
Vammamekanismi ja sen seurauksena syntyvät vammat, kuten putoaminen > ranka-kallovammat.
Loukkaantuneen tutkiminen hätäensiapua varten, tarkkailu ammattiavun saapumista varten.
Rintakehän vammat, hengitysvaikeudet, kylkiluun murtumat.
Vatsan ja lantion vammat, sisäiset verenvuodot, sokki.
Rankavammat (tajuissaan / tajuton).
Pään- ja kasvojen vammat (lievä ja vakava pään vamma).
3.kerta (4h) 1.10
Loukkaantuneen tarkkailu
Ensiapuasennot, siirrot.
Raajojen murtumien kertausta ja lastoittamisen harjoittelu.
Lämmön aiheuttamat sairastumiset ja ensiapu.
Hypotermia ja paikalliset paleltumat, näiden ensiapu.
4. kerta (4h) 2.10
Ensiaputoimenpiteiden kertausta ja loppuharjoituksia
100 % läsnäolo ja opetukseen ja harjoituksiin aktiivinen osallistuminen
Kari Partanen
Lähiopetus
Englanti
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kari Partanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Loikkanen, OPE_2_Aktiviteetti_virt OPE_2_Aktiviteetti_virt
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Loikkanen, OPE_2_Aktiviteetti_virt OPE_2_Aktiviteetti_virt
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Teija Ravelin
Lähiopetus
Verkkomateriaali Moodlessa, opettajan osoittama materiaali.
Verkko-opetus
Kurssimateriaali on tarkoitettu itseopiskeluun sekä vertaisoppimiseen opiskelijatovereiden kanssa. Kurssilla ei ole aktiivista opettajaa eikä tutoria. Joissakin tehtävissä voit saada vertaisarviointeja kurssitovereiltasi. Anna siis itsekin opiskelutovereillesi rakentavaa, kannustavaa ja ystävällistä palautetta ja osallistu keskusteluihin.
Huomaathan, että kurssilla tuotetut peli-ideat ovat avoimesti kaikkien osallistujien nähtävillä. Kunnioitathan toisten ideoiden tekijänoikeuksia ja mikäli haluat hyödyntää niitä, pyydä alkuperäiseltä ideoijalta lupa siihen.
Opintojakson tehtävät hyväksytysti suorittaneet saavat arvosanan hyväksytty (/täydennettävä)
Suomi
01.01.2021 - 31.05.2021
Business
Teija Ravelin, Tanja Korhonen
Opintojakso on täysin verkossa ja voit suorittaa sen omaan tahtiisi. Huomaathan, että pääset siirtymään tasolta toiselle, kun teet vaaditut tehtävät.
Englanniksi
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Hylätty/Hyväksytty
Sovittava erikseen opettajan kanssa.
Etenemisjärjestys
1.Pelaa pelejä - keskustele verkossa tehtävä
2.Tietotesti
3.Pelien arviointi - tehtävän palautus
4.Peli-ideointi - keskustele verkossa tehtävä
5.Esiselvitystyön ja peli-idean palautus (5 op suorittaville pakollinen)
6.Kirjallisuuskatsaus (5 op suorittaville pakollinen)
Suurin osa materiaalista englanniksi.
3 op opintojakso tarkoittaa 81h opiskelijan itsenäistä työtä.
5 op opintojakso tarkoittaa 135h opiskelijan itsenäistä työtä.
Sisältö
1.Mitä pelit ovat? Miksi pelata?
2.Viihdepelit, pelillisyys, hyötypelit
3.Teknologian hyödyntäminen
4.Pelityypit ja -genret sekä pelien arviointi
5.Pelinkehitysprosessi
6.Pelisuunnittelu ja -mekaniikat
7.Tuotteen omistajana toimiminen / tilaajan rooli
Opintojakson tehtävät hyväksytysti suorittaneet saavat arvosanan hyväksytty (/täydennettävä)
Jani Vattula
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Jani Vattula, Ari Afflekt
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Jani Vattula
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Jani Vattula
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Jani Vattula
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Jani Vattula
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Jani Vattula
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Jani Vattula
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Jani Vattula
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Jani Vattula, Ari Afflekt
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Jani Vattula
Etäopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Jani Vattula, Ari Afflekt
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
3 op
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Liisa Paavola, PeppiOpettaja Testi, Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Liisa Paavola, Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.05.2021
Aktiviteettimatkailu
Liisa Paavola, Teija Vainikka
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.05.2021
Business
Liisa Paavola, Teija Vainikka
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kaisa Enticknap-Seppänen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Enticknap-Seppänen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Hanna Kemppainen
Lähiopetus
Opintojakson materiaali Moodlessa.
Suositeltava kirjallisuus esitetty Moodlessa.
Luennot
Harjoitukset
Palautettavat tehtävät
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Hanna Kemppainen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
3 opintopistettä on noin 81 tuntia opiskelijan työaikaa
Laskentatoimen perusasiat
Taloudellisen tilanteen analysointi tilinpäätöstietojen avulla
Katetuottolaskenta kannattavuuden hallintamenetelmänä
Toimintolaskenta
Talouden suunnittelu eli budjetointi
Hanna Kemppainen
Etäopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Hanna Kemppainen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
3 op
Hannele Siipola
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Hannele Siipola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Hanna Kemppainen
Etäopetus
Materiaalit Moodlessa opintojakson Tervetuloa-aineistossa.
Osallistava ja aktivoivat opetus. Luentojen lisäksi keskustelua, webinaareja, artikkeleita ja niiden sisältöjen käsittelyä pienryhmissä ja koko ryhmä kesken.
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Hanna Kemppainen
Opetellaan johtamiseen vahvasti liittyviä hyviä vuorovaikutus ja läsnäolotaitoja koko opintojakson ajan. Varaudu käyttämään verkkoluennoilla videokuvayhteyttä mikrofonin lisäksi.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
3 op
3 op
0 - 5
Opintojakson sisältö koostu aiheista johtaminen, itsensä johtaminen, organisaatiokulttuuri, työyhteisötaidot ja nykyaikainen johtamistapa. Pääteemana hyvinvointi.
Opiskelija osaa määritellä ja käyttää osaamistavoitteen mukaisia peruskäsitteitä sekä osaa kuvailla ne omassa organisaatiossaan.
Opiskelija osaa selittää ja kuvailla osaamistavoitteen mukaiset käsitteet omasta organisaatiostaan tunnistaen mahdollisia vahvuuksia ja kehittämiskohtia sekä tehden ehdotuksia toiminnan kehittämiseksi.
Opiskelija osaa käyttää osaamistavoitteen mukaisia käsitteitä perustellusti yhdistellen. Opiskelija osaa analysoida omaa ja ryhmänsä toimintaa ja tehdä perusteltuja ehdotuksia toiminnan kehittämiseksi.
Maija-Liisa Punta-Saastamoinen
Lähiopetus
Löytyy Devmoodlesta opintojaksolta samoin kuin jakson tarkka etenemissuunnitelma.
Opetuskeskustelu, videot ja oma tekeminen
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Maija-Liisa Punta-Saastamoinen, Ari Afflekt
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liittyy olennaisesti työelämän viestintään ja päätöksentekoon.
Tentti 10.12.2020
Uusintatenttien aikataulu sovitaan aikuisryhmän kanssa erikseen.
Opiskelija tuntee yhteisön yleisimmät vuorovaikutustilanteet ja -kanavat. Hän osaa toimia kokouksessa ja neuvottelussa. Opiskelija on tietoinen oman viestintätyylinsä vaikutuksesta viestintäprosessin aikana. Hän osaa laatia kokouksen ja neuvottelun perusasiakirjat mallin mukaan.
Opiskelija osaa argumentoida oman kantansa kokous- ja neuvottelutilanteessa ja pystyy huomioimaan moniammatillisuuden ja osallistujien eri lähtökohdat. Hän osaa ylläpitää myönteistä ilmapiiriä ja kirjata pöytäkirjaan/muistioon sisällön informatiivisesti ja tilanteeseen sopivasti. Hän osaa arvioida oman toimintansa merkitystä osana viestintäprosessia ja ottaa vastaan ja antaa rakentavaa palautetta.
Opiskelija osaa tuoda kokous- ja neuvottelutilanteisiin omaa asiantuntijuuttaan ja vaikuttaa aktiivisesti lopputuloksen saavuttamiseksi. Hän käyttää erilaisia viestintätapoja luovasti ja edesauttaa hyvän ilmapiirin syntymistä. Hän hyödyntää eri viestintäkanavia tarkoituksenmukaisesti ja kirjaa pöytäkirjaan/muistioon asiat tiiviisti ja selkeästi. Opiskelija hakeutuu aktiivisesti ja rakentavasti palautetilanteisiin.
Joonas Rissanen
Lähiopetus
Suomi
22.03.2021 - 31.07.2021
Business
Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kirsi Huotari
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kirsi Huotari, Helka Leimu-Pelkonen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Liisa Paavola, Kirsi Huotari, Helka Leimu-Pelkonen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Ari Teirilä
Etäopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Ari Teirilä
Matkailun koulutus, Liiketalouden koulutusohjelma, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
4 op
0 - 5
Ari Teirilä
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Ari Teirilä
Matkailun koulutus, Liiketalouden koulutusohjelma, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Ari Teirilä
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Ari Teirilä
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Anne Määttä
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Anne Määttä, Ari Afflekt
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
1 op
0 - 5
Ari Afflekt
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Ari Afflekt
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Maritta Seppälä
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Maritta Seppälä
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Hannele Siipola
Etäopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Hannele Siipola
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
1 op
5 op
0 - 5
Liisa Paavola
Etäopetus
Verkkomateriaali Moodlessa
Verkkototeutus
Oppimistesti Moodlessa (0,5 op), arviointi hyv-hyl
Hankesuunnitelman laatiminen ja esittäminen (1,5 op), arviointi 0-5
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Liisa Paavola
Opintojakso on mahdollista suorittaa kokonaisuudessaan verkko-opintoina. Suoritusohjeet opettajalta (Moodlessa)
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
1 op
2 op
0 - 5
Opiskelijan osaa kuvata liikunnan edistämisen suunnittelua ja arviointia sekä kartoittaa rahoituslähteitä. Opiskelija osaa kuvata hanketyön prosessin. Hän osaa laatia hankesuunnitelman jonkun toisen hankkeen ja/tai mallin pohjalta. Opiskelija tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron. Opiskelija osaa vertais- ja itsearvioinnin perustasolla.
Opiskelija osaa analysoida liikunnan hanketyön merkitystä. Opiskelija soveltaa liikunnan edistämisen teoreettista perustaa kirjallisissa tuotoksissa. Opiskelija osaa arvioida vertaisen hankesuunnitelmaa ja rahoitushakemusta sekä omaa hanketoimintaansa.
Opiskelija osaa laatia hankesuunnitelman ja rahoitushakemuksen laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä hanketoiminnan vaikuttavuudesta ja luetella alueellisia, kansallisia ja kansainvälisiä rahoituslähteitä. Opiskelija osaa analysoida vertaisen hankesuunnitelmaa ja rahoitushakemusta. Opiskelija osaa arvioida kriittisesti toimintaansa.
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Liisa Paavola, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 01.08.2021
Business
Liisa Paavola, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Korte, H. & Myllyrinne, K. 2017. Ensiapu. Keuruu. Otavan kirjapaino Oy.
SPR Ensiapuohjeet. https://www.punainenristi.fi/ensiapuohjeet
Terveyskirjasto: Ensiapuopas. https://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_teos=spr
SPR Uudet ensiapu- ja elvytysohjeet: https://rednet.punainenristi.fi/node/36969
EAI (1 op)
Aktivoivat luennot (20%)
Ohjatut harjoitukset (80%)
EAII (1 op):
Aktivoivat luennot (20%)
Ohjatut harjoitukset (80%)
100% läsnäolo harjoitustunneilla. Aktiivinen osallistuminen tunneilla/harjoituksissa.
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Liisa Paavola, Kirsi Lokkila
1. Jos opiskelijalla on tuore (alle 1 v suoritettu) ea1-, ea2 - tai hätäensiapu-kurssi:
- opiskelija esittää viimeistään ensimmäisillä oppitunneilla dokumentin (opintokortti tai ea- todistus) aiemmasta suorituksesta
ja
- osallistuu PPE-D- oppitunneille
Tekee hyväksiluvun AHOT-lomakkeella.
Vastuuopettajaksi laitetaan Kirsi Lokkila.
Liitteeksi dokumentti todistuksesta (valokuva, skannattu todistus tms.)
EA1-kortin (10 euroa) voit halutessasi ostaa KAMK:n verkkokaupasta. Kuitti maksusta tiedoksi opettajalle ennen kortin luovuttamista.
Huomioi, että suoritat myös EA2-kurssin. Voit ostaa tuolloin suoraan EA2-kortin, jolloin et välttämättä tarvitse enää EA1-korttia.
Edellytyksenä EA2-kurssille osallistumiselle on EA1-kurssin suorittaminen.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
EAI lähiopetus 16h
EA1-kurssi:
1. kerta
Kurssin avaus
Toiminta onnettomuuden ja sairauskohtauksen sattuessa
- Liikenneonnettomuus, työpaikalla mahdollisesti tapahtuva tapaturma ja tyypillinen sairauskohtaus sekä muita harjoituksia kohderyhmän mukaan.
- Näin auttaminen aloitetaan: Mitä on tapahtunut? Lisävaarat / pelastaminen. Kuinka monta loukkaantunutta /auttamisjärjestys (triage). Vammat? Ensiapu. Avun hälyttäminen.
- Olisiko tilanne voitu estää? Miten?
Hätäpuhelu.
Reagoimattomalle, normaalisti hengittävälle henkilölle (tajuton) annettava ensiapu.
Harjoituksia.
2. kerta
Painelu-puhalluselvytys ja neuvovan defibrillaatorin käyttö. (Sydäniskurin käyttöä harjoitellaan kahdella auttajalla.)
Suuren, ulkoisen verenvuodon tyrehdyttäminen, sisäisen verenvuodon epäily ja verenvuotosokki
Vierasesine hengitysteissä, ensiapu.
Harjoituksia.
3. kerta
Sairauskohtaukset (rintakipu, diabetes, kouristus, AVH, allerginen reaktio, astma).
Haavat ja niiden ensiapu.
Palovammat, sähkötapaturmat ja niiden ensiapu.
Harjoituksia.
4. kerta
Raajamurtumat ja ensiapu.
Nivelvammat (nivelsidevamma ja nivelen sijoiltaan meno) ja ensiapu.
Myrkytykset (nielty, hengitetty, imeytynyt iholta /limakalvoilta, pistetty).
Loppuharjoituksia, joissa hätäensiavun aiheet sekä kaikki muut kurssin aiheet.
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Liisa Paavola, Riitta Sievänen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Marjukka Turunen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Marjukka Turunen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kari Partanen
Lähiopetus
Opettajan jakama materiaali moodlessa
Pienryhmätyöskentely
Oppimisen / osaamisen reflektointi
Yksilöharjoittelu
Verkko-opiskelu (motorinen oppiminen)
Läsnäolot ja aktiivisuus tunneilla
Lajitaidot sekä lajitietouden osoittaminen
Opintojakson yhteisen tehtävän tekeminen (toiminnallinen presentaatio)
Hyväksytyn raja on 3.
Motorinen oppiminen: kurssitehtävien hyväksytty suorittaminen. Tehtävien arviointikriteerit tehtävien ohjeissa.
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kari Partanen, Kaisa Loikkanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Hylätty/Hyväksytty
Opintojakson yhteistehtävää sovelletaan suoraan työelämään
-
Lähitunnit
Pienryhmätyöskentelyyn valmistautuminen
Opintojakson yhteinen tehtävä pareittain (toiminnallinen presentaatio)
Motorinen oppiminen 2,5 op
Verkkoluennot, itseopiskelumateriaali, tehtäväpaketti, keskustelutehtävä, case-tehtävä
Etenemissuunnitelma Moodlessa
Kiitettävä
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla perusvoimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä sekä soveltaa niitä.
Opiskelija osaa monipuolisesti ja turvallisesti avustaa liikkeissä sekä turvata suoritusympäristön.
Opiskelija yhdistää liikkeitä monipuolisesti sujuviksi liikesarjoiksi.
Opiskelija käyttää perus- ja telinevoimistelua motoristen taitojen kehittämisessä ja ymmärtää niiden merkityksen motorisessa kehityksessä.
Opiskelijan lajitaidot ovat monipuoliset ja puhtaat.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä harjoitteita eri pelitilanteisiin.
Opiskelija kykenee analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa.
Hyvä
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla perusvoimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä.
Opiskelija osaa turvallisesti avustaa liikkeissä.
Opiskelija osaa yhdistellä liikkeitä liikesarjoiksi.
Opiskelija käyttää perus- ja telinevoimistelua motoristen taitojen kehittämisessä.
Opiskelijan osaa tehdä teknisesti puhtaat näytöt lajien ydintekniikoista.
Opiskelija osaa suunnitella harjoituksia loogisesti lajin ydin kohtia korostaen.
Opiskelija kykenee suunnittelemaan harjoitteita pelikäsityksen kehittämiseksi.
Opiskelija osaa suunnitella ja muuntaa taktiikkaa pelitilanteiden mukaisesti.
Tyydyttävä
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla joitakin perusvoimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä.
Opiskelija osaa avustaa joissakin liikkeissä.
Opiskelija osaa yhdistellä muutamia liikkeitä liikesarjoiksi.
Opiskelija käyttää joitakin perus- ja telinevoimistelua motoristen taitojen kehittämisessä.
Opiskelija osaa tehdä näytöt lajien ydintekniikoista
Opiskelija osaa suunnitella harjoituksia lajin ydinkohtia korostaen
Opiskelija osaa pelikäsitys käsitteen määritelmän
Opiskelija osaa suunnitella harjoitteita TGFU:n periaatteiden mukaan
Opiskelija tunnistaa, osaa nimetä ja soveltaa lentopallon, koripallon, pesäpallon, jalkapallon ja salibandyn taktiikoiden perusteita
Opiskelija tunnistaa pelaajien roolit eritilanteissa
Englanniksi
Englanniksi
Kari Partanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kari Partanen, Kaisa Loikkanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Etäopetus
Opinnäytetyön Moodle-opintojakso osoitteessa: https://devmoodle.kamit.fi/course/view.php?id=1517
Moodlessa osoitettu muu materiaali: https://www.kamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opiskelu-KAMKissa/Opinnaytetyo
Tutkimus- ja kehittämistoiminta-opintojakson materiaalit
Itsenäinen opiskelu, seminaarit, yhteistoiminnallinen oppiminen, vertaisoppiminen ja TK-opinnot
Arviointikriteerit:
https://www.kamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opiskelu-KAMKissa/Opinnaytetyo/Lomakkeet-ja-ohjeet
Suomi
01.01.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu, Liisa Paavola, Niko Kuusela
Opiskelija hankkii toimeksiannon opinnäytetyölle (ks. myös rekryilmoitukset Intrasta).
Valmiita opinnäytetöitä voi tarkastella Theseus-palvelusta: https://www.theseus.fi/
Tutkimus- ja kehittämistoiminta-opintojakson 1. osa (3 op) ja opinnäytetyön aiheanalyysin on oltava hyväksytysti suoritettuina ennen opinnäytetyösuunnitelman hyväksymistä. Opinnäytetyösuunnitelman tulee olla hyväksyttynä ennen käytännön empiirisen osan aloittamista. Opinnäytetyö tulee olla esitetty ennen kypsyysnäytteen kirjoittamista.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
15 op
1 op
0 - 5
TK-opinnot: opinnäytetyö suuntautuu työelämän tutkimus- ja kehittämistarpeeseen. Opiskelija hankkii toimeksiannon. KAMK:lle tulleita toimeksiantoja voi tarkastella rekrysivustolta: https://edukainuu.sharepoint.com/sites/kamk-jobopp
Kypsyysnäyte opinnäytetyöprosessin loppuvaiheessa (uusintatenttiajankohtina)
Kokonaisaika noin 400 h opiskelijan työtä: mm. orientaatiotunnit, tiedonhankinnan koulutus, aiheanalyysi- ja opinnäytetyösuunnitelmatunnit, vertaisena toimiminen (opinnäytetyösuunnitelmavaihe ja valmis työ), opinnäytetyösuunnitelmaseminaarit, esitysseminaarit ja kypsyysnäyte, itsenäinen opiskelu prosessin aikana ja yhteistoiminta toimeksiantajan kanssa
Osa 1. Opinnäytetyön aiheanalyysi 1 op
Opinnäytetyön tavoitteet, aiheen valinta ja rajaus, opinnäytetyön seurantalomake, ohjauskäytänteistä sopiminen, sitoutuminen, tiedonhankintataidot, toimeksiantosopimus ja tekijänoikeudet.
Osa 2. Opinnäytetyösuunnitelma 5 op
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa, tiedonhaun tehtävä, opinnäytetyösuunnitelma ja sen esitys sekä vertaisena toimiminen.
Osa 3. Opinnäytetyön toteutus, esitys ja raportointi sekä kypsyysnäyte 9 op
Itsearviointi sekä toimeksiantajan arvioinnin toimittaminen ohjaavalle opettajalle. Lisäksi vertaisena toimiminen.
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
Anne Karhu
Lähiopetus
Opinnäytetyön Moodle-opintojakso (https://devmoodle.kamit.fi/course/view.php?id=1517)
Moodlessa osoitettu muu materiaali: https://www.kamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opiskelu-KAMKissa/Opinnaytetyo
Tutkimus- ja kehittämistoiminta-opintojakson materiaalit
Itsenäinen opiskelu, seminaarit, yhteistoiminnallinen oppiminen, vertaisoppiminen ja TK-opinnot
Opinnäytetyön arviointikriteerit ja kypsyysnäytteen arviointi: https://www.kamk.fi/Oparipakki-2014/Opinnaytetyo/Lomakkeet-ja-ohjeet
Pakolliset läsnäolot: tiedonhankinnan koulutus, oma ja vertaisen opinnäytetyösuunnitelmaseminaari sekä oman ja vertaisen esitysseminaarit
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu, Erja Karppinen, Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola, Kirsi Huotari, Päivi Dahl
Opiskelija hankkii toimeksiannon opinnäytetyölle.
Huom! Aiheanalyysi ja Tutkimus- ja kehittämistoiminta-kurssin 1.osa (3 op) on oltava hyväksytysti suoritettuina ennen opinnäytetyösuunnitelmavaihetta. Suunnitelma tulee olla hyväksyttynä ennen empiirisen osan aloittamista. Opinnäytetyö tulee olla esitetty ennen kypsyysnäytteen kirjoittamista.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
15 op
0 - 5
TK-opinnot: opinnäytetyö suuntautuu työelämän kehittämistarpeeseen
Opiskelija hankkii toimeksiannon
Kypsyysnäyte opinnäytetyöprosessin loppuvaiheessa (uusintatenttiajankohtina)
Kokonaisaika noin 400 h opiskelijan työtä: mm. tiedonhankinnan koulutus, orientaatiotunnit, aiheanalyysi- ja opinnäytetyösuunnitelmatunnit, vertaisena toimiminen (opinnäytetyösuunnitelmavaihe ja valmis työ), opinnäytetyösuunnitelmaseminaarit, esitysseminaarit ja kypsyysnäyte, itsenäinen opiskelu prosessin aikana ja yhteistoiminta toimeksiantajan kanssa
Osa 1. Opinnäytetyön aiheanalyysi 1 op
Opinnäytetyön tavoitteet, aiheen valinta ja rajaus, opinnäytetyön seurantalomake, ohjauskäytänteistä sopiminen, sitoutuminen, tiedonhankintataidot, toimeksiantosopimus ja tekijänoikeudet.
Osa 2. Opinnäytetyösuunnitelma 5 op
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa, tiedonhaun tehtävä, opinnäytetyösuunnitelma ja sen esitys sekä vertaisena toimiminen.
Osa 3. Opinnäytetyön toteutus, esitys ja raportointi sekä kypsyysnäyte 9 op
Itsearviointi sekä toimeksiantajan arvioinnin toimittaminen ohjaavalle opettajalle. Lisäksi vertaisena toimiminen.
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
Anne Karhu
Lähiopetus
Opinnäytetyön Moodle-opintojakso (https://devmoodle.kamit.fi/course/view.php?id=1517)
Moodlessa osoitettu muu materiaali: https://www.kamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opiskelu-KAMKissa/Opinnaytetyo
Tutkimus- ja kehittämistoiminta-opintojakson materiaalit
Itsenäinen opiskelu, seminaarit, yhteistoiminnallinen oppiminen, vertaisoppiminen ja TK-opinnot
Opinnäytetyön arviointikriteerit ja kypsyysnäytteen arviointi: https://www.kamk.fi/Oparipakki-2014/Opinnaytetyo/Lomakkeet-ja-ohjeet
Pakolliset läsnäolot: tiedonhankinnan koulutus, oma ja vertaisen opinnäytetyösuunnitelmaseminaari sekä oman ja vertaisen esitysseminaarit
Suomi
01.01.2021 - 31.12.2021
Business
Anne Karhu, Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola, Kirsi Huotari
Opiskelija hankkii toimeksiannon opinnäytetyölle.
Huom! Aiheanalyysi ja Tutkimus- ja kehittämistoiminta-kurssin 1.osa (3 op) on oltava hyväksytysti suoritettuina ennen opinnäytetyösuunnitelmavaihetta. Suunnitelma tulee olla hyväksyttynä ennen empiirisen osan aloittamista. Opinnäytetyö tulee olla esitetty ennen kypsyysnäytteen kirjoittamista.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
15 op
0 - 5
TK-opinnot: opinnäytetyö suuntautuu työelämän kehittämistarpeeseen
Opiskelija hankkii toimeksiannon
Kypsyysnäyte opinnäytetyöprosessin loppuvaiheessa (uusintatenttiajankohtina)
Kokonaisaika noin 400 h opiskelijan työtä: mm. tiedonhankinnan koulutus, orientaatiotunnit, aiheanalyysi- ja opinnäytetyösuunnitelmatunnit, vertaisena toimiminen (opinnäytetyösuunnitelmavaihe ja valmis työ), opinnäytetyösuunnitelmaseminaarit, esitysseminaarit ja kypsyysnäyte, itsenäinen opiskelu prosessin aikana ja yhteistoiminta toimeksiantajan kanssa
Osa 1. Opinnäytetyön aiheanalyysi 1 op
Opinnäytetyön tavoitteet, aiheen valinta ja rajaus, opinnäytetyön seurantalomake, ohjauskäytänteistä sopiminen, sitoutuminen, tiedonhankintataidot, toimeksiantosopimus ja tekijänoikeudet.
Osa 2. Opinnäytetyösuunnitelma 5 op
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa, tiedonhaun tehtävä, opinnäytetyösuunnitelma ja sen esitys sekä vertaisena toimiminen.
Osa 3. Opinnäytetyön toteutus, esitys ja raportointi sekä kypsyysnäyte 9 op
Tieteellinen kirjoittaminen
Itsearviointi sekä toimeksiantajan arvioinnin toimittaminen ohjaavalle opettajalle. Lisäksi vertaisena toimiminen.
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Anne Karhu, Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola, Sanna Pakkala-Juntunen, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Anne Karhu
100% läsnäolo tunneilla
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.12.2021
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.12.2021
Business
Anne Karhu, Kaisa Loikkanen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.07.2021
Business
Anne Karhu, Erja Karppinen, Teija Vainikka, Tuula Rajander
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Hannele Siipola
Etäopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2021
Business
Hannele Siipola, Arto Huuhtanen, OPE_Aktiviteetti OPE_Aktiviteetti
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
1 op
2 op
0 - 5
Kirsi Huotari
Etäopetus
Suositeltava verkkomateriaali mm.
Aalto, T. & Uusisaari, M.Y. 2011. Löydy – brändää itsesi verkossa.
Hietanen, A., Kivi, M-L, Piitulainen, M-L & Ruotsalainen, A-L. 2011. Personal Learning Environment (PLE) Henkilökohtainen oppimisympäristö.
Tolvanen, V., Laine, M. & Kurvinen, J. 2017. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent.
Lisäksi muu opettajan osoittama materiaali Moodlessa
Lähi- ja verkko-opetus
Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.
Suomi
01.01.2020 - 31.12.2020
Liiketoiminta ja innovaatiot
Kirsi Huotari
Opintojakson voi suorittaa omaan opintopolkuun soveltuvalla aikataululla. Opintojaksoa ei voi hyväksilukea.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
2 op
4 op
Hylätty/Hyväksytty
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtävät on mahdollista suorittaa omalla aikataululla.
Kokonaisaika n. 135 tuntia
1. vuosi (2 op): lähiopetus, itsenäinen työskentely ja verkko-opinnot
2. (2 op) ja 3. vuosi (1 op): verkko-opinnot ja itsenäinen työskentely
1. op: henkilökohtainen oppimisympäristö ja henkilöbrändäyksen perusteet
2. op: video-cv / videohakemus / PLE:n esittely videona
3. op: LinkedIn-profiili
4.-5. op: ammatillinen kehittyminen
Hyväksytty: Opiskelija seuraa ammatillisen osaamisen kehittymistä opintojen aikana verkkoportfoliona. Opiskelija luo henkilöbrändin verkkoon.
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suositeltava verkkomateriaali mm.
Aalto, T. & Uusisaari, M.Y. 2011. Löydy – brändää itsesi verkossa.
Hietanen, A., Kivi, M-L, Piitulainen, M-L & Ruotsalainen, A-L. 2011. Personal Learning Environment (PLE) Henkilökohtainen oppimisympäristö.
Tolvanen, V., Laine, M. & Kurvinen, J. 2017. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent.
Lisäksi muu opettajan osoittama materiaali Moodlessa
1. vuosi: lähiopetus, itsenäinen työskentely ja verkko-opinnot
2. ja 3. vuosi: verkko-opinnot ja itsenäinen työskentely
Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.
Suomi
01.01.2019 - 31.12.2022
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Loikkanen
Opintojakson voi suorittaa omaan opintopolkuun soveltuvalla aikataululla.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Hylätty/Hyväksytty
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtävät on mahdollista suorittaa omalla aikataululla.
Kokonaisaika n. 135 tuntia
1. op: henkilökohtainen oppimisympäristö ja henkilöbrändäyksen perusteet
2. op: video-cv / videohakemus / PLE:n esittely videona
3. op: LinkedIn-profiili
4.-5. op: ammatillinen kehittyminen
Liisa Mikkonen
Etäopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Liisa Mikkonen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
4 op
4 op
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Oppimateriaali Moodlessa: https://bit.ly/2x40VGZ (Pyydä kurssiavain opettajalta)
Lähiopetus ja itsenäinen opiskelu
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu
Toteutus syksyllä 2020. Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkototeutuksena yksilöllisellä aikataululla.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Hylätty/Hyväksytty
Palvelumuotoilun hyödyntäminen kehittämistoiminnassa
Laajuus 2 op on opiskelijan työtä noin 53h.
Sisällön jaksotus ilmenee opintojakson Moodle-työtilassa: https://bit.ly/2x40VGZ
Kari Partanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 21.03.2021
Aktiviteettimatkailu
Kari Partanen, Anne Määttä, Sanna Pakkala-Juntunen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Liisa Paavola, Sanna Pakkala-Juntunen, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kari Partanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kari Partanen, Liisa Paavola, Kirsi Huotari, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Mika Pietarinen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Mika Pietarinen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Teija Vainikka
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Teija Vainikka
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Teija Vainikka
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Teija Vainikka
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Loikkanen, Sanna Pakkala-Juntunen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kaisa Loikkanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kaisa Loikkanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Lähiopetus
Suomi
01.01.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Lähiopetus
Suomi
01.01.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Lähiopetus
Suomi
01.01.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Etäopetus
Suomi
01.06.2020 - 31.08.2020
Business
Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
3 op
0 - 5
Jaana Bäckman
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Jaana Bäckman
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Marjaana Seppi
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Marjaana Seppi
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Marjaana Seppi
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Marjaana Seppi, Jaana Bäckman
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu, Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kirsi Huotari
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kirsi Huotari, Sanna Pakkala-Juntunen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kari Partanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kari Partanen, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kari Partanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kari Partanen, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kari Partanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kari Partanen, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kari Partanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kari Partanen, Pasi Korhonen, Peter Stricker, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Annamaija Juntunen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Annamaija Juntunen, Mika Pietarinen, Anne Määttä, Teija Vainikka, Päivi Dahl
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Aktiviteettimatkailu
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Helka Leimu-Pelkonen
Etäopetus
Itseopiskelu sekä
kontaktiopetus: lähiopetus ja/tai teams-opetus.
ryhmätyöt ja oppimistehtävät
raportti / essee
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Helka Leimu-Pelkonen, Päivi Dahl
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
3 op
4 op
Tapahtumien järjestäminen (3 op), opettaja Helka Leimu-Pelkonen
Tapahtumien markkinointi (2 op), opettaja Päivi Dahl
Helka Leimu-Pelkonen
Lähiopetus
Kontaktiopetus: lähiopetus ja/tai teams-opetus verkossa
ryhmätyöt, itseopiskelu, oppimistehtävät
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Helka Leimu-Pelkonen, Päivi Dahl
Teema: asiakassuuntainen markkinointi
Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinoinnin toimintaympäristöt
Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Markkinoinnin kilpailukeinovalikoima
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
2 op
0 - 5
Tapahtumien järjestäminen (3 op), opettaja Helka Leimu-Pelkonen
Tapahtumien markkinonti (2 op), opettaja Päivi Dahl
Tuula Rajander
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Tuula Rajander
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Päivi Dahl
Etäopetus
Osallistava ja aktivoiva etäopetus / verkko-opetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Päivi Dahl
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija pystyy laatimaan ja esittämään tieteellisen tutkimusraportin jäsennellysti ja selkeästi.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
1 op
Hylätty/Hyväksytty
Osallistuminen kontaktiopetukseen ja tehtävien tekeminen tai verkko-opiskelu itsenäisesti sekä tehtävien tekeminen
Hyväksytty:
Opiskelija noudattaa teksteissään asiatyyliä ja keskeisiä kielenhuollon normeja. Hän tuntee organisaation tavat tuottaa tekstejä ja noudattaa tapaa.
Opiskelija erottaa oman ajattelun lähteestä lainatusta ja hyödyntää oman alansa lähdetekstejä monipuolisesti ja kriittisesti osana omaa tekstiään ja yhdistää lähteiden ajatuksia omiin ajatuksiinsa tyylillisesti yhtenäiseksi ja ehjäksi kokonaisuudeksi.
Opiskelija ymmärtää kielen merkityksen oman ammatillisen identiteettinsä luojana ja vahvistajana ja hyödyntää kieltä osana ammatillisuuttaan sekä argumentoi monipuolisesti.
Opiskelija hakee itsenäisesti alan uusinta tietoa ja suhtautuu uuteen tietoon uteliaasti.
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu, Simo Määttä
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Anne Karhu, Ari Afflekt
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Etäopetus
Opintojakso on Moodlessa osoitteessa https://bit.ly/2y6Fzse
Suositeltava verkkomateriaali mm.
Aalto, T. & Uusisaari, M.Y. 2011. Löydy – brändää itsesi verkossa.
Hietanen, A., Kivi, M-L, Piitulainen, M-L & Ruotsalainen, A-L. 2011. Personal Learning Environment (PLE) Henkilökohtainen oppimisympäristö.
Tolvanen, V., Laine, M. & Kurvinen, J. 2017. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent.
Lisäksi muu opettajan osoittama materiaali Moodlessa
1. vuosi: lähiopetus, itsenäinen työskentely ja verkko-opinnot
2. ja 3. vuosi: verkko-opinnot ja itsenäinen työskentely
Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.
1. opintopiste: henkilökohtaisen oppimisympäristön luonti ja verkkokeskusteluun osallistuminen
2. opintopiste: video-cv:n / videohakemuksen / PLE:n esittely videona
3. opintopiste: LinkedIn-profiilin laadinta
Suomi
01.01.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu
Opintojakson voi suorittaa omaan opintopolkuun soveltuvalla aikataululla.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
2 op
Hylätty/Hyväksytty
Mahdollisuus suorittaa itsenäisesti
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtävät on mahdollista suorittaa omalla aikataululla.
Kokonaisaika 80 tuntia (lähiopetus noin 10 h ja itsenäinen työskentely noin 70h)
1 op / vuosi 2017, 2019 ja 2020
1. op: henkilökohtainen oppimisympäristö ja henkilöbrändäyksen perusteet
2. op: video-cv / videohakemus / PLE:n esittely videona
3. op: LinkedIn-profiili
Päivi Dahl
Lähiopetus
Moodlessa
Kontaktiopetus: lähiopetus / teams-opetus
itseopiskelu
tehtävät
ryhmätyöt
opinto-opas: http://opinto-opas.kamk.fi/index.php/fi/68146/fi/68094
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Päivi Dahl
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
2 op
0 - 5
Viestinnän ja vuorovaikutuksen perusteet
Vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot, ryhmäviestintä, kokoukset, neuvottelut
Opiskeluiden ja työelämän suullisen viestinnän tilanteet (esitykset, puheet)
Työelämän keskeiset asiatekstit (asiakirjastandardi, liikekirjeet, kokous- ja neuvotteluasiakirjat, työnhakuasiakirjat)
Hyvän asiatekstin laadinta ja ominaisuudet (esseet, raportit, mallipohjat, kielenhuolto). Lähdeviitteiden käyttö ja lähdeluettelon laadinta osana omaa kirjoittamista
Kirsi Huotari
Lähiopetus
Kontaktiopetus: lähiopetus tai teams-opetus verkossa
ryhmätyöt
itseopiskelu
oppimistehtävät
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Kirsi Huotari, Päivi Dahl
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
2 op
0 - 5
Kirsi Huotari
Lähiopetus
Kontaktiopetus: lähiopetus tai teams-opetus verkossa
oppimistehtävät
ryhmätyöt
raportti
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Kirsi Huotari, Päivi Dahl
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
2 op
0 - 5
Viestinnän ja vuorovaikutuksen perusteet. opetttaja Kirsi Huotari
Vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot, ryhmäviestintä, opetttaja Kirsi Huotari
Kirjallinen ja suullinen viestintä, opettaja Päivi Dahl:
Opiskeluiden ja työelämän suullisen viestinnän tilanteet (esitykset, puheet).
Työelämän keskeiset asiatekstit (asiakirjastandardi, liikekirjeet, kokous- ja neuvotteluasiakirjat, työnhakuasiakirjat).
Hyvän asiatekstin laadinta ja ominaisuudet (esseet, raportit, mallipohjat, kielenhuolto).
Lähdeviitteiden käyttö ja lähdeluettelon laadinta osana omaa kirjoittamista.
Kirsi Huotari
Etäopetus
Ilmoitetaan opintojaksolla
Kontaktiopetus: lähiopetus tai teams-opetus verkossa
oppimistehtävät
ryhmätyöt
raportti
Katso opinto-opas
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Kirsi Huotari, Päivi Dahl
Vuorovaikutus:
AHOT/muut hyväksiluvut: Lähi- ja etäopetustunnit kuuluvat aina kaikille ryhmäytymisen vuoksi, niistä ei voi saada hyväksilukuja. Muutoin hyväksiluvut (esim. oppimistehtävät) katsotaan aina tapauskohtaisesti.
Katso tuntien ajankohdat ryhmän työjärjestyksestä. Aloitustunnin läsnäolovelvollisuus on 100%. Läsnäolovelvollisuus muutoin yleisesti 80% (poikkeukset ilmoitetaan opintojakson aloitustunnilla).
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
1 op
3 op
0 - 5
Vuorovaikutus: oppimistehtävä (1 op) on mahdollista suorittaa työelämässä.
Opiskelijan työmäärä on 135 h (sis. lähi- ja etäopetusta sekä itsenäistä työskentelyä)
2,5 op / opettaja Kirsi Huotari:
Viestinnän ja vuorovaikutuksen perusteet
Vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot, ryhmäviestintä
2,5 op / opettaja Päivi Dahl:
Kirjallinen ja suullinen viestintä
Opiskeluiden ja työelämän suullisen viestinnän tilanteet (esitykset, puheet).
Työelämän keskeiset asiatekstit (asiakirjastandardi, liikekirjeet, kokous- ja neuvotteluasiakirjat, työnhakuasiakirjat).
Hyvän asiatekstin laadinta ja ominaisuudet (esseet, raportit, mallipohjat, kielenhuolto).
Lähdeviitteiden käyttö ja lähdeluettelon laadinta osana omaa kirjoittamista.
Päivi Dahl
Etäopetus
Mooldessa
Itseopiskelu verkossa sekä
kontaktiopetus: lähipäivät tai Teams-opetus
Arviointikriteerit: http://opinto-opas.kamk.fi/index.php/fi/68147/fi/68094/LLM20S/year/2020
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Business
Päivi Dahl
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
4 op
4 op
0 - 5
Viestinnän ja vuorovaikutuksen perusteet.
Vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot, ryhmäviestintä, kokoukset, neuvottelut.
Opiskeluiden ja työelämän suullisen viestinnän tilanteet (esitykset, puheet).
Työelämän keskeiset asiatekstit (asiakirjastandardi, liikekirjeet, kokous- ja neuvotteluasiakirjat, työnhakuasiakirjat).
Hyvän asiatekstin laadinta ja ominaisuudet (esseet, raportit, mallipohjat, kielenhuolto).
Lähdeviitteiden käyttö ja lähdeluettelon laadinta osana omaa kirjoittamista
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Niko Kuusela
Lähiopetus
TOTEUTUS:
keväällä 2021.
Kurssille valituille ilmoitetaan asiasta erikseen. Kurssin hinta 90-120 euroa, riippuen valitsemasta paketista. Kyseiset materiaalit ovat pakolliset kurssin suorittamiseksi. Ilmoittautuminen on sitova.
Suomi
01.01.2021 - 31.05.2021
Business
Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Hylätty/Hyväksytty
Joonas Rissanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
2 op
0 - 5
Tyydyttävä Osaa käyttää yksittäisiä käsitteitä toiminnassa ja nimetä alan perustiedot. Kykenee tarkoituksenmukaiseen toimintaan, mutta valmennuksen osa-alueiden yhteyksissä puutteita. Osaa kuitenkin suunnitella turvallisen harjoitusohjelman ja kykenee yksittäisten osa-alueiden analyysiin.
Hyvä Ammattialan käsitteistö ja perustiedot hallinnassa. Osaa arvioida omaa osaamistaan ja ammattialan toimintatapoja. Kykenee ammattitaitoiseen toimintaan asiakastilanteissa ja perustelemaan toimintaansa ammatillisesti. Valmennusprosessi pystytään suunnittelemaan turvallisesti ja valmennusopin perusteiden mukaisesti, mutta yksityiskohtien hallinnassa puutteita. Analyysikyky ei täysin kokonaisvaltainen.
Kiitettävä Soveltaa jo olemassa olevaa osaamistaan ja käsittelee kokonaisuutta asiakaslähtöisesti. Kykenee arvioimaan ja reflektoimaan omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla. Valmennusprosessi pystytään suunnittelemaan ja toteuttamaan yksityiskohtaisesti ja turvallisesti kohteen ominaisuuksien ja tarpeiden mukaisesti kokonaisvaltaisen analyysin pohjalta.
Joonas Rissanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Joonas Rissanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
3 op
Joonas Rissanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Hannele Siipola
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
Aktiviteettimatkailu
Hannele Siipola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Arto Huuhtanen
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.07.2021
Business
Arto Huuhtanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Pasi Korhonen
Lähiopetus
Englanti
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Pasi Korhonen, Marjukka Turunen
Matkailun koulutus, Bachelor's Degree in Sports and Leisure Management, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Bachelor’s Degree in Tourism
0 - 5
OPE_Aktiviteetti OPE_Aktiviteetti
Lähiopetus
Lisätietoja Kari Partaselta
Englanti
01.01.2022 - 21.03.2022
Business
OPE_Aktiviteetti OPE_Aktiviteetti
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kirsi Huotari
Etäopetus
Suositeltava verkkomateriaali mm.
Aalto, T. & Uusisaari, M.Y. 2011. Löydy – brändää itsesi verkossa.
Hietanen, A., Kivi, M-L, Piitulainen, M-L & Ruotsalainen, A-L. 2011. Personal Learning Environment (PLE) Henkilökohtainen oppimisympäristö.
Tolvanen, V., Laine, M. & Kurvinen, J. 2017. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent.
Lisäksi muu opettajan osoittama materiaali Moodlessa
1. vuosi: lähiopetus, itsenäinen työskentely ja verkko-opinnot
2. ja 3. vuosi: verkko-opinnot ja itsenäinen työskentely
Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.
1. opintopiste: henkilökohtaisen oppimisympäristön luonti ja verkkokeskusteluun osallistuminen
2. opintopiste: video-cv:n / videohakemuksen / PLE:n esittely videona
3. opintopiste: LinkedIn-profiilin laadinta
Suomi
01.08.2018 - 31.12.2021
Aktiviteettimatkailu
Kirsi Huotari
Opintojakson voi suorittaa omaan opintopolkuun soveltuvalla aikataululla.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
2 op
Hylätty/Hyväksytty
Mahdollisuus suorittaa itsenäisesti
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtävät on mahdollista suorittaa omalla aikataululla.
Kokonaisaika 80 tuntia (lähiopetus noin 10 h ja itsenäinen työskentely noin 70h)
1 op / vuosi (2018 1op, 2019 1op ja 2020 1 op)
1. op: henkilökohtainen oppimisympäristö ja henkilöbrändäyksen perusteet
2. op: video-cv / videohakemus / PLE:n esittely videona
3. op: LinkedIn-profiili
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.10.2021
Business
Liisa Paavola, Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Katja Salminen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Katja Salminen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Kaisa Loikkanen, OPE_2_Aktiviteetti_virt OPE_2_Aktiviteetti_virt
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Jani Vattula
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Jani Vattula
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Raija Jormakka
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Raija Jormakka, Sami Malm
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Päivi Auno
Lähiopetus
Suomi
01.01.2022 - 31.07.2022
Business
Päivi Auno
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Joonas Rissanen
Lähiopetus
Suomi
01.11.2021 - 31.12.2021
Business
Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.11.2021 - 31.12.2021
Business
Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.11.2021 - 31.12.2021
Business
Anne Karhu
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 01.08.2021
Business
Liisa Paavola, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.10.2021
Business
Liisa Paavola, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.01.2022 - 21.07.2022
Aktiviteettimatkailu
Liisa Paavola, Helka Leimu-Pelkonen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kari Partanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Kari Partanen, Kaisa Loikkanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Opinnäytetyön Moodle-opintojakso (https://devmoodle.kamit.fi/course/view.php?id=1517)
Moodlessa osoitettu muu materiaali: https://www.kamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opiskelu-KAMKissa/Opinnaytetyo
Tutkimus- ja kehittämistoiminta-opintojakson materiaalit
Itsenäinen opiskelu, seminaarit, yhteistoiminnallinen oppiminen, vertaisoppiminen ja TK-opinnot
Opinnäytetyön arviointikriteerit ja kypsyysnäytteen arviointi: https://www.kamk.fi/Oparipakki-2014/Opinnaytetyo/Lomakkeet-ja-ohjeet
Pakolliset läsnäolot: tiedonhankinnan koulutus, oma ja vertaisen opinnäytetyösuunnitelmaseminaari sekä oman ja vertaisen esitysseminaarit
Suomi
01.01.2021 - 31.12.2021
Business
Anne Karhu, Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola, Kirsi Huotari
Opiskelija hankkii toimeksiannon opinnäytetyölle.
Huom! Aiheanalyysi ja Tutkimus- ja kehittämistoiminta-kurssin 1.osa (3 op) on oltava hyväksytysti suoritettuina ennen opinnäytetyösuunnitelmavaihetta. Suunnitelma tulee olla hyväksyttynä ennen empiirisen osan aloittamista. Opinnäytetyö tulee olla esitetty ennen kypsyysnäytteen kirjoittamista.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
15 op
0 - 5
TK-opinnot: opinnäytetyö suuntautuu työelämän kehittämistarpeeseen
Opiskelija hankkii toimeksiannon
Kypsyysnäyte opinnäytetyöprosessin loppuvaiheessa (uusintatenttiajankohtina)
Kokonaisaika noin 400 h opiskelijan työtä: mm. tiedonhankinnan koulutus, orientaatiotunnit, aiheanalyysi- ja opinnäytetyösuunnitelmatunnit, vertaisena toimiminen (opinnäytetyösuunnitelmavaihe ja valmis työ), opinnäytetyösuunnitelmaseminaarit, esitysseminaarit ja kypsyysnäyte, itsenäinen opiskelu prosessin aikana ja yhteistoiminta toimeksiantajan kanssa
Osa 1. Opinnäytetyön aiheanalyysi 1 op
Opinnäytetyön tavoitteet, aiheen valinta ja rajaus, opinnäytetyön seurantalomake, ohjauskäytänteistä sopiminen, sitoutuminen, tiedonhankintataidot, toimeksiantosopimus ja tekijänoikeudet.
Osa 2. Opinnäytetyösuunnitelma 5 op
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa, tiedonhaun tehtävä, opinnäytetyösuunnitelma ja sen esitys sekä vertaisena toimiminen.
Osa 3. Opinnäytetyön toteutus, esitys ja raportointi sekä kypsyysnäyte 9 op
Tieteellinen kirjoittaminen
Itsearviointi sekä toimeksiantajan arvioinnin toimittaminen ohjaavalle opettajalle. Lisäksi vertaisena toimiminen.
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
https://www.kamk.fi/loader.aspx?id=bcb86969-4c7e-4300-9af8-36e6e00456ac
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Anne Karhu, Liisa Paavola, Kirsi Huotari, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Liisa Paavola, Kirsi Huotari
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.12.2021
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Teija Vainikka
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.07.2022
Business
Teija Vainikka
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.01.2021 - 31.12.2021
Business
Anne Karhu, Kaisa Loikkanen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Hannele Siipola
Etäopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2021
Business
Hannele Siipola, Arto Huuhtanen, OPE_Aktiviteetti OPE_Aktiviteetti
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
1 op
2 op
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Aktiviteettimatkailu
Anne Karhu, Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suositeltava verkkomateriaali mm.
Aalto, T. & Uusisaari, M.Y. 2011. Löydy – brändää itsesi verkossa.
Hietanen, A., Kivi, M-L, Piitulainen, M-L & Ruotsalainen, A-L. 2011. Personal Learning Environment (PLE) Henkilökohtainen oppimisympäristö.
Tolvanen, V., Laine, M. & Kurvinen, J. 2017. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent.
Lisäksi muu opettajan osoittama materiaali Moodlessa
1. vuosi: lähiopetus, itsenäinen työskentely ja verkko-opinnot
2. ja 3. vuosi: verkko-opinnot ja itsenäinen työskentely
Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.
Suomi
01.01.2019 - 31.12.2022
Aktiviteettimatkailu
Kaisa Loikkanen
Opintojakson voi suorittaa omaan opintopolkuun soveltuvalla aikataululla.
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Hylätty/Hyväksytty
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtävät on mahdollista suorittaa omalla aikataululla.
Kokonaisaika n. 135 tuntia
1. op: henkilökohtainen oppimisympäristö ja henkilöbrändäyksen perusteet
2. op: video-cv / videohakemus / PLE:n esittely videona
3. op: LinkedIn-profiili
4.-5. op: ammatillinen kehittyminen
Pasi Korhonen
Lähiopetus
Englanti
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Pasi Korhonen, Marjukka Turunen
Matkailun koulutus, Bachelor's Degree in Sports and Leisure Management, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Bachelor’s Degree in Tourism
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Anne Karhu, Liisa Paavola, Kirsi Huotari
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liisa Paavola
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Liisa Paavola, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Kaisa Loikkanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Erja Karppinen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Erja Karppinen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Kirsi Huotari
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Kirsi Huotari, Sanna Pakkala-Juntunen, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Niko Kuusela
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kari Partanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Kari Partanen, Niko Kuusela
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Hannele Siipola
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Hannele Siipola, Annamaija Juntunen
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Annamaija Juntunen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Annamaija Juntunen, Anne Määttä, Marjukka Turunen, Päivi Dahl
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Anne Karhu
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Anne Karhu
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Päivi Dahl
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Päivi Dahl
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Kirsi Huotari
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Kirsi Huotari, Päivi Dahl
Matkailun koulutus, Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus, Liiketalouden koulutus
0 - 5
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Kaisa Loikkanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Kaisa Loikkanen, Liisa Paavola
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Joonas Rissanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.10.2021
Business
Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Joonas Rissanen
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
Business
Joonas Rissanen
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
0 - 5
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutuksesta opiskelija valmistuu liikunnanohjaajaksi (amk) ja toimii liikunnan ammattilaisena koulutus-, suunnittelu- ja kehittämistehtävissä. Hän saa valmiuksia ohjata liikuntaa, antaa liikuntaneuvontaa ja tuottaa palveluja erilaisille asiakkaille ja ryhmille sekä kehittää liikunta-alaa eri yhteistyötahojen kanssa. Hän voi valmistuttuaan työskennellä kuntien, järjestöjen, yritysten ja seurojen palveluksessa sekä itsenäisenä liikunta-alan yrittäjänä unohtamatta kansainvälisiä työmarkkinoita. Koulutus kestää 3,5 vuotta ja on laajuudeltaan 210 opintopistettä.
Opinnot muodostuvat perus-, ammatti- sekä vaihtoehtoisista ammattiopinnoista, vapaasti valittavista opinnoista, opinnäytteestä sekä ammattitaitoa edistävästä harjoittelusta. Harjoittelun voi suorittaa erilaisissa julkisissa tai yksityisissä liikunnan toimintaympäristöissä mm. Vuokatin urheiluopistolla tai ammattikorkeakoulun omassa harjoittelupaikassa Myötätuulessa. Myötätuuli tarjoaa liikunta- ja terveyspalveluja eri-ikäisille asiakasryhmille sekä yksilöille.
Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija kehittyy liikunta-alan asiantuntijaksi. Ammatillinen osaaminen perustuu monitieteiseen tietoperustaan, käytännön osaamiseen sekä vuorovaikutustaitoihin. Liikunnanohjaaja (amk) kykenee työskentelemään itsenäisesti liikunta-alan asiantuntijatehtävissä, joissa haasteena on mm. terveysliikunta, aktiviteettimatkailu, yrittäjyys, liikuntajohtaminen ja viestintä. Hän kykenee johtamaan haastavia ammatillisia tehtäviä tai hankkeita sekä toimimaan monialaisissa ja - ammatillisissa työryhmissä ja verkostoissa. Opiskelija ymmärtää liikunnan olennaiseksi osaksi yksilön ja yhteiskunnan hyvinvointia.
1. vsk Perehdyn.
Opiskelija muodostaa käsityksen liikunta- ja aktiviteettimatkailualasta sekä suhteestaan ammattiin.
2. vsk Toimin.
Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi liikuntaa sekä erilaisia tapahtumia ohjattuna ryhmille.
3. vsk Kehitän.
Opiskelija kehittää itsenäisesti liikunta- ja aktiviteettimatkailu-alaa.
4. vsk Sovellan.
Opiskelija soveltaa tietoja, taitoja ja asenteita liikunta- ja aktiviteettimatkailualalla verkostoituen alan toimijoiden sekä muiden yhteistyötahojen kanssa. Hän pystyy perustelemaan toimintaansa.
Ammattikorkeakoulut ovat yhteistyössä työelämän edustajien kanssa määritelleet ne valmiudet eli kompetenssit, joita ammattikorkeakoulusta valmistuneen tulisi omata.
Kompetenssit ovat laajoja osaamiskokonaisuuksia, jotka kuvaavat pätevyyttä, suorituspotentiaalia ja kykyä suoriutua ammattiin kuuluvista työtehtävistä. Kompetenssit jaetaan koulutusohjelmakohtaisiin (ammatillisiin) ja yhteisiin kompetensseihin. Yhteiset kompetenssit ovat eri koulutusohjelmille yhteisiä osaamisalueita, mutta niiden erityispiirteet ja tärkeys voivat vaihdella eri ammateissa ja työtehtävissä. Yhteiset kompetenssit luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle.
Ammatilliset kompetenssit esitetään opinto-oppaassa erikseen kunkin koulutusohjelman kohdalla.
OPPIMISEN TAIDOT
- osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan
- osaa hankkia, käsitellä ja arvioida tietoa kriittisesti
- kykenee ottamaan vastuuta ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta
EETTINEN OSAAMINEN
- kykenee ottamaan vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista
- osaa toimia alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa ottaa erilaiset toimijat huomioon työskentelyssään
- osaa soveltaa tasa-arvoisuuden periaatteita
- osaa soveltaa kestävän kehityksen periaatteita
- kykenee vaikuttamaan yhteiskunnallisesti osaamistaan hyödyntäen ja eettisiin arvoihin perustuen
TYÖYHTEISÖOSAAMINEN
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia
- osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
- osaa hyödyntää tieto- ja viestintätekniikkaa oman alansa tehtävissä
- kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa
- osaa tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa
- kykenee työn johtamiseen ja itsenäiseen työskentelyyn asiantuntijatehtävissä
- omaa valmiuksia yrittäjyyteen
INNOVAATIOOSAAMINEN
- kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen
- osaa työskennellä projekteissa
- osaa toteuttaa tutkimus- ja kehittämishankkeita soveltaen alan olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä
- osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja
KANSAINVÄLISTYMISOSAAMINEN
- omaa alansa työtehtävissä ja niissä kehittymisessä tarvittavan kielitaidon
- kykenee monikulttuuriseen yhteistyöhön
- osaa ottaa työssään huomioon alansa kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia
LIIKUNTAOSAAMINEN
Opiskelija hallitsee ammattiosaamisensa kehittymisen kannalta tarvittavat liikuntamuotojen perustiedot ja -taidot ja osaa soveltaa niitä erilaisten kohderyhmien ohjaukseen. Hän ymmärtää liikuntalajit mahdollisuute-na ja välineenä mm. motoristen taitojen kehittämisessä.
IHMISEN HYVINVOINTI- JA TERVEYSLIIKUNTAOSAAMINEN
Opiskelija tuntee ihmisen kasvuun, kehitykseen ja käyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija tuntee liikuntaharjoittelun vaikutusmekanismit ja osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellisia har-joitus- ja valmennusohjelmia testaukseen perustuen. Hän osaa suunnitella ja ohjata terveyttä ja toimintaky-kyä edistävää liikuntaa sekä kykenee toimimaan liikunnan terveysvaikutusten asiantuntijana.
PEDAGOGINEN JA LIIKUNTADIDAKTINEN OSAAMINEN
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida laajoja liikunnan ohjauskokonaisuuksia ja toimintamalleja huomioiden liikuntakasvatuksen tavoitteet. Opiskelija osaa hyödyntää liikunnan mahdollisuuksia kasvun ja kehityksen tukemisessa. Hän osaa käyttää tavoitteellisesti ja monipuolisesti eri ohjaus- ja opetusmenetelmiä sekä älykkäitä ratkaisuja erilaisten kohderyhmien ohjauksessa. Opiskelija osaa työskennellä vaihtelevissa ohjaustilanteissa sekä älykkäissä liikuntaympäristöissä. Hän muodostaa omiin arvoihinsa ja tietorakentei-siinsa perustuvan ohjaus- ja oppimiskäsityksen liikunnanohjaajana.
LIIKUNNAN YHTEISKUNTA-, JOHTAMIS- JA YRITTÄJÄOSAAMINEN
Opiskelija tuntee liikuntakulttuurin- ja palvelujen kehitysnäkymiä ja osaa edistää liikunnan asemaa yhteis-kunnassa. Hän osaa toimia liikunta-alan organisaatioiden asiantuntija- ja esimiestehtävissä sekä tuntee liikun-ta-alan yritystoiminnan mahdollisuuksia. Opiskelija omaa valmiudet yritystoimintaan.